Φόρτωση Εκδηλώσεις

 

MultiMedea, Pamela Prather
Η Μήδεια σ αυτό το έργο, είναι ένας χάρτης της παγκόσμιας θηλυκότητας που προκαλείται από την βίαιη και σαρωτική αρσενική ενέργεια της κατάκτησης και της διείσδυσης. Τρεις γυναίκες, η Μήδεια, η Σούζαν Σμιθ και η Φούμικο Κιμούρα συγχρονίζονται και με μια φωνή καταθέτουν την αδικία και την απιστία ως τα πιο ασυγχώρητα τραύματα της γυναικείας ψυχοσύνθεσης. Η μια μιλά μέσα από την άλλη και φτιάχνουν μια ιστορία, με μια αρχή και ένα τέλος. Η συγγραφέας δεν ασχολείται με την εκδίκηση αλλά με την γενεσιουργό αιτία της δυστυχίας που οδηγεί στην απιστία και την ζήλια.
Συντελεστές:


Σκηνοθεσία | Όλγα Τζωρτζ
Κείμενο | Πάμελα Πράθερ
Μετάφραση | Άρλα Φύτρου
Δικαιώματα μετάφρασης | Όλγα Τζωρτζ
Παίζουν | Ιωάννα Μαρία Μπατή, Βασιλική Βλάχου, Ειρήνη Τσώλη
Μουσική | Καλλιρρόη Ραουζαίου
Σκηνικά – Κοστούμια | Γιάννης Κρητικόπουλος
Φωτισμοί | Όλγα Τζωτρτζ
Οργάνωση Παραγωγής |Ondine Αμκε -Ερμιόνη Πολιτίδου

Διάρκεια | 70’ χωρίς διάλειμμα
Λίγα λόγια για το έργο:
«Multimedea»
Θεατρική παράσταση γύρω από το αρχέτυπο της Μήδειας – βασισμένη σε αληθινές ιστορίες
Το έργο είναι γραμμένο γύρω από το αρχέτυπο της Μήδειας και εμπλουτίζεται δραματουργικά με τις αληθινές ιστορίες δύο άλλων γυναικών που ακολούθησαν την πορεία της ηρωίδας της Ελληνικής Μυθολογίας.
Η Μήδεια, Η Σούζαν Σμιθ και η Φούμικο Κιμούρα εμπλέκουν τις επιθυμίες τους, τα όνειρά τους και το πάθος τους για τον έρωτα. Αντιμετωπίζουν το εμπόδιο της απιστίας και την πρόκληση της ζήλιας και του φόνου, προκειμένου να επιβιώσουν από τη σφοδρή ανάγκη για αγάπη και αφοσίωση. Η εσωτερική σύγκρουση και η ανάγκη για απόδοση δικαιοσύνης δίνουν μια σκοτεινή πλευρά στις ιστορίες και τις σηματοδοτούν ως δείγματα κοινωνικής απαξίωσης και αναξιότητας. Πώς θα βρουν οι ηρωίδες την ισορροπία τους προκειμένου να φτάσουν στην ουσία της ύπαρξης των
ρόλων τους και των αξιών που φέρουν προγονικά; Πόσο βοηθούν τα ερεθίσματα που απλώνει ο κάθε πολιτισμός στην καθημερινή ζωή των ηρωίδων; Πόσο διαφορετική είναι η ματιά της δικαιοσύνης στους ορίζοντες πέρα από τα σημεία του ορίζοντα της Δύσης;
Οι σύγχρονοι μονόλογοι συμπλέκονται με τον αρχαίο δραματικό μονόλογο για να αναδείξουν τη σύγκρουση που εγκυμονεί ακόμη μέχρι σήμερα η συνάντηση των φύλων και των πολιτισμών.  Πρόκειται για την πρωταρχική πηγή του κακού, άρα και για θεμελιώδη σύγκρουση που κορυφώνεται με την παιδοκτονία (απορρίπτει την αναπαραγωγή που προκύπτει από την σεξουαλική πράξη με τον συγκεκριμένο άνθρωπο, το γέννημα του Εγω-Εσύ ως αστοχία της ζωής).
Η Μήδεια σε αυτό το έργο, είναι ένας χάρτης της παγκόσμιας θηλυκότητας που προκαλείται από τη βίαιη και σαρωτική αρσενική ενέργεια της κατάκτησης και της διείσδυσης. Τρεις γυναίκες συγχρονίζονται και με μια φωνή καταθέτουν την αδικία και την απιστία ως τα πιο ασυγχώρητα τραύματα της γυναικείας ψυχοσύνθεσης. Η μια μιλά μέσα από την άλλη και φτιάχνουν μια ιστορία, με μια αρχή και ένα τέλος. Η συγγραφέας δεν ασχολείται με την εκδίκηση αλλά με τη γενεσιουργό αιτία της δυστυχίας που οδηγεί στην απιστία και τη ζήλια. Η σύγκρουση της θηλυκής ενέργειας
με την επιθυμία της προσωπικότητας οδηγεί στην τελική σύγκρουση – η δολοφονία των τέκνων είναι στην ουσία, αυτοχειρία. Όταν το θηλυκό δολοφονεί τα βιολογικά του τέκνα ακυρώνει έναν από τους πιο εγγενείς λόγους ύπαρξης και ρόλου, ως υπέρτατη άμυνα και απάντηση για αυτό που του έχει συμβεί ανά τους αιώνες, είναι η απέλπιδα προσπάθεια να σταματήσει το «κακό».
Επιπλέον, η μυθική Μήδεια έχει ποιητικό λόγο μέσα στο σύγχρονο τόνο της ομιλίας των τριών γυναικών, κρατώντας έτσι το χρόνο και τον τόπο της κάθε ηρωίδας.
Ελλάδα, Αμερική, Ιαπωνία. Οι πολιτισμοί που μπορούν και συγκλίνουν μέσα από το λόγο, είναι εξίσου υπεύθυνοι για την κατάληξη των ηρωίδων τους, αλλά και αναγκασμένοι να επιλύσουν τα ίδια θέματα.
-τρεις ηθοποιοί, μία μουσικός επί σκηνής
Πρωτότυπη Ζωντανή Μουσική
Η πρωτότυπη μουσική είναι μια διαδρομή μέσα από τα τέσσερα στοιχεία της φύσης που συνυπάρχουν την ίδια στιγμή με τη δική τους ενέργεια και δύναμη. Το παραδοσιακό συναντά το σύγχρονο για να δώσει τη σύγκρουση των στοιχείων στην συμπεριφορά των ανθρώπων, εκείνη που βιώνουν μέσα στις σχέσεις. Το ρυθμικό πλαίσιο είναι πλεγμένο μέσα από διαφορετικές παραδόσεις και στοχεύει να τακτοποιήσει τα συναισθήματα των ηρωίδων και των θεατών, σε κάθε στιγμή εξέλιξης των τριών ιστοριών. Το ηχόχρωμά της ζωγραφίζει τη δύναμη της έλξης προς το εσωτερικό ποθούμενο και την απώθηση που δημιουργεί πόνο και ηδονή μαζί. Το πιάνο και τα φωνητικά συνοδεύουν τις δράσεις των γυναικών όταν βρίσκονται αντιμέτωπες με την ένταση του διαφορετικού και την βία που δημιουργεί η έκπληξη του πόνου.
-μία μουσικός, ένα πιάνο